TriplePro Banner

Nicole des Bouvrie

Geplaatst op:
19 jul 2024

Nicole des Bouvrie is een naam die synoniem staat voor ondernemerschap in de wereld van uitgeven. Als oprichter van Nicole’s Blad heeft Nicole de manier waarop bladen worden uitgegeven vernieuwd. In de rubriek ‘De Andere Uitgever’ gaan we dieper in op haar verhaal, haar ideeën over de toekomst van uitgeven en hoe ze creatieve projecten tot stand brengt.

Bijna twintig jaar geleden werkte Nicole, samen met een vrien- din, als hostess voor Aad Ouborg, de oprichter van Babyliss. “We reden het hele land door en overal deden we de promo-

tie van zijn producten. Van krultang tot föhn, het busje afgeladen vol bij vertrek en meestal helemaal leeg aan het einde van de dag. Beurzen, feesten, evenementen, je kwam ons overal
tegen!”, vertelt ze.

Issue ‘t Gooi

Hierdoor ontstond bij Nicole het idee voor een eigen magazine, geïnspireerd door de pioniersgeest van Aad en zijn ‘Issue’. “Aad pionierde toen al met ‘Issue’ regio Brabant en bij mij werd het haast vanzelfsprekend ‘Issue ‘t Gooi’”, vervolgt Nicole haar verhaal. “De gedachte was toen al groot, groter, grootst: Issue had het A3-formaat!” Het magazine trok

de aandacht van bekend Nederland en bracht de glamour van ‘t Gooi tot leven voor haar lezers.

Dik en stoer

Maar Nicole’s ambities reikten verder. Na het succesvol verkopen van ‘Issue ‘t Gooi’, lanceerde ze vervolgens de bladen DIK en STOER. Hierin kregen haar kinderen en hun vriendjes later een steeds pro- minentere rol. “Zij schreven hun eigen artikelen puur gericht op de jeugd.”

Nicole's Gooisch blad

“Die doelgroep van de bladen werd steeds breder”, legt ze uit. DIK en STOER maakten plaats voor Nicole’s Gooisch Blad. In samenwerking met evenementen als een oldtimerbeurs, gaf ze unieke bladen uit zoals British Best en de Rosa Spier Huis 60 jaar-editie op A4-formaat. Van-

Televisie

af dat moment heet de A4-versie van haar eigen magazine ‘Nicole op Pad’.

Daar was het niet gedaan met de ontwik- keling. “Wat niemand voor mogelijk hield gebeurde: we verhuisden naar het Veluwse Putten.” Met die verhuizing brengt Nicole haar visie voor de bladen naar een nieuw niveau. “We verbonden de Veluwe met ‘t Gooi en met de nieuwe naam NICOLE op de voor en achterkant zou dat zeker lukken. Anders dan anders, maar voor alles en iedereen. Uiteraard nog steeds op het niet te missen A3-formaat”, blikt ze terug.

Maar Nicole zou Nicole niet zijn als ze niet ook haar lanceringen zou omlijsten met spektakel. “Samen met een productieteam bereiden we de tv-lancering van Nicole op Pad voor, waarbij leuke verhalen afge- wisseld worden door presentaties van producten en bedrijven.”

Met Nicole des Bouvrie aan het roer, is de toekomst van uitgeven in ieder geval inspirerend te noemen. “Zeker niet zoals iedereen gewend is. Anders dan anders...”, besluit ze.

Brownies per post Banner

Strictly Business

Copyright ©2024 - Strictly Business
arrow-leftarrow-right